تحقق مدیریت واحد شهری اراده جمعی می خواهد
مدیریت - بازاریابی- گردشگری- توسعه شهری
سید سجاد اسبقی- کارشناسی ارشد MBA دانشگاه تبریز
درباره وبلاگ


سیدسجاداسبقی کارشناسی ارشد مدیریت اجرایی(گرایش بازاریابی بین الملل) سلام بر دوستان عزیز این وبلاگ با هدف تبادل اطلاعات در زمینه مدیریت - بازاریابی - گردشگری در خدمت کلیه دوستان خواهد بود.کاش می دانستید که زندگی با همه وسعت خویش محفل ساکت غم خوردن نیست حاصلش تن به قضا دادن و پژمردن نیست زندگی خوردن و خوابیدن نیست زندگی حس جاری شدن است زندگی کوشش و راهی شدن است امیدوارم از راهنمائی دوستانی که دستی به قلم دارند بی نصیب نمونم. نیستم محتاج نگاهی که بلغزد بر من خودم هستم و تنهایی و یک حس غریب که به صد عشق و هوس می ارزد.... .هر کس به چیزی تبدیل می شود که بدان عشق می ورزد.اگر سنگی را دوست داشته باشد سنگ می شود اگر هدفی را دوست بدارد ،به آن هدف تبدیل می شوداگر به فردی عشق ورزد آن فرد می شود اگر به خدا عشق بورزد خدایی می شود وحال انتخاب با ماست .
آخرین مطالب
نويسندگان

  تحقق مدیریت واحد شهری اراده جمعی می خواهد

 داستان تکراری آسفالت خیابان ها را هم شنیده اید و هم وقتی رانندگی می کنید با عمق وجود درک کرده اید.!

هیچ مشابهتی با آسفالت ندارد که هیچ ، برخی از جاده های خاکی های صاف بهتر از آسفالت امروز بعضی از خیابان ها و گوچه های خوی است. شاید برای توصیف این وضعیت بد اصطلاح جگر زلیخا را به کار ببریم اغراق نباشد.

مدیران شهری ادعا می کنند ما بهترین آسفالت را تولید می کنیم. کیفیت آسفالتی که در خیابان های شهر ریخته می شود مطلوب است. اعتبارات زیادی هم در این زمینه هزینه می شود. اما چه کنیم که هنوز آسفالت گرم ریخته شده سرد نمی شود ، شرکت های خدماتی یکی پس از دیگری شروع به کنده کاری می کنند. گاز ، برق ، آب و تلفن ،هر کدام هم جداگانه برای خودشان جدول دارند. و هر از چند گاهی برای توسعه شبکه های خدماتی و یا تعمیر آنها اقدام به کنده کاری خیابان می نمایند و یکدست بودن آسفالت  از بین می رود.

به هر حال چاره ای نیست. نمی شود خیابان ها را هر 10 سال یک بار آسفالت کرد.نمی شود صبر کنیم تا همه تعمیرات انجام یا تجهیزات توسعه یابد و بعد خیابان ها آسفالت شود . چاره ای نیست.

کارشناسان شهری معتقدند حل ریشه ای این معضل که سالانه موجب هدر رفت میلیاردها تومان بیت المال می شود ، سپردن شهر به یک مدیریت است. شهر یک موجود زنده است و باید با نگاه اجتماعی و انسانی آن را مدیریت کرد. بنابراین یک مرکز تصمیم گیر می خواهد تا برای زیر بنا و زیر ساخت های شهر برنامه ریزی نماید. تونل مشترک تاسیسات از این همه هزینه جلوگیری می نماید اما متولی ساخت و تجهیز شهرها به این تونل در دستور کار هیچ نهاد وسازمانی قرار ندارد.!

مدیریت واحد شهری است که می تواند این مجموعه به  هم پیوسته را مدیریت و راهبری نماید اما بنا به ملاحظاتی ! هنوز اراده قاطعی برای تحقق این مهم دیده نمی شود.

 



نظرات شما عزیزان:

یه نفر
ساعت9:37---6 ارديبهشت 1392
این مطلب وارداتی بودها

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

پيوندها